En una o unes poques frases: una nova idea que us hagi sorprès, que us hagi copsat, que potser heu acceptat o adaptat a la vostra manera de veure el món educatiu i la pràctica educativa.
Després de visualitzar l'entrevista d'Eduard Punset a Roger Schank, en gran part la meva visió de la transmissió de coneixement va canviar moltíssim. Em va impactar molt la idea que Roger Schank defensava sobre el que aprenem a les escoles. El senyor Schank defensa el fet que no tot el que està escrit als llibres s'ha d'aprendre, i el que és més important, el que hagem d'ensenyar als nsotres alumnes, cal que els ho transmetem bé. Casualment, el mateix dia en què vaig veure l'entrevista, una inspectora d'educació va venir a l'escola on treballo, i per sorpresa meva, ens va comunicar el mateix.
Crec que les noves tecnologies ens han de permetre fer aquest canvi de veure l'educació, i com deia Roger, hem de fer que els nostres alumnes aprenguin a aprendre.
Valoreu la vostra pròpia participació en funció dels criteris d’avaluació
La meva participació es va basar en la posició tecnodeterminista, i he de dir que em va encantar. Actualment, a l'escola on treballo estem instaurant les noves tecnologies per tot arreu, immergint els alumnes i a nosaltres mateixos en aquest nou món. Per aquesta raó, cada vegada que feia una aportació, la vivia, la sentia, donat que és l'actualitat que visc. Crec que les noves tecnologies ens aporten molt bé, tal i com he defensat, i crec que com a membres de la comunitat educativa ens hem d'immergir, aprofitant-nos de tots i cadascun dels avantatges que ens proporcionen.
Vaig participar a la carpeta CT ESCOLA, primerament al fil sobre elaboració, transmissió de coneixement, aprendre fent, i vaig gaudir-ne un munt, és curiós la quantitat de diferents postures que van sorgir. Seguidament vaig aportar al fil sobre el rol i l'essència del professor i dels alumnes. Tant per l'un com per l'altre fil, vaig buscar informació a dues revistes sobre educació, El Magisterio i Escuela, i em va resultar molt curiós el que defensaven en cadascuna de les noticies. Finalment vaig participar en la carpeta NEVERA FRACTURES, al fil sobre La Gran idea de Binta, em va encantar el documental, i sobretot, explorant una mcia com viuen actualment a l'Àfrica les noves tecnologies (a l'escola on treballo hi ha una petita ONG que s'encarrega també d'això), vaig descobrir la quantitat de coses positives que les noves tecnologies poden aportar a aquestes comunitats.
Vaig participar a la carpeta CT ESCOLA, primerament al fil sobre elaboració, transmissió de coneixement, aprendre fent, i vaig gaudir-ne un munt, és curiós la quantitat de diferents postures que van sorgir. Seguidament vaig aportar al fil sobre el rol i l'essència del professor i dels alumnes. Tant per l'un com per l'altre fil, vaig buscar informació a dues revistes sobre educació, El Magisterio i Escuela, i em va resultar molt curiós el que defensaven en cadascuna de les noticies. Finalment vaig participar en la carpeta NEVERA FRACTURES, al fil sobre La Gran idea de Binta, em va encantar el documental, i sobretot, explorant una mcia com viuen actualment a l'Àfrica les noves tecnologies (a l'escola on treballo hi ha una petita ONG que s'encarrega també d'això), vaig descobrir la quantitat de coses positives que les noves tecnologies poden aportar a aquestes comunitats.
Trieu un o dos companys que destacaríeu per la seva bona participació
M'agradaria destacar dues companyes que precisament defensaven el bàndol contrari al meu. He de dir que, tot i que estava molt immersa en el meu bàndol, van aportar explicacions molt clares i sobretot properes a la realitat. Aquestes companyes són la Bibiana Vicente i la Marina Remus, crec que van estar molt clares en la seva exposició i molt centrades en la realitat que vivim.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada